Vapper viikingite valitseja! Teie laevastik on sattunud tormisel merel hätta ning tundmatu üleinimlik jõud on teid tüürinud justkui merepõhjast kerkinud tühjale saarele. Te maabute sel võõral rannikul ning seate üles laagri, kui teid kõnetab ootamatult võimas hääl. Teie ees seisab valede ning riugaste jumal Loki, kes tervitab teid elavate ja surnute maailmade vahel asuval saarel, mille nimeks on ta andnud ALU. Ta on kohale meelitanud ka valitseja naaberkuningriigist ning oma lõbuks annab ta teile ülesande – alistage lahingus oma vaenlane, haarates kontrolli müstilise ALU üle. Vaid võitja pääseb tagasi koju, saab võimu vaenlase kuningriigi üle ning säilitab võimaluse pääseda Valhallasse. Kaotaja peab leppima Loki korraldatud ebaausa saatusega külmas ja kõledas allmaailmas – Helheimis. Alista oma vaenlane, pääse Loki küüsist ning kindlusta enda kuningriigi tulevik!
“ALU: Loki saar” on strateegiamäng kahele mängijale. Mängulaud koosneb 40-st mänguruudust, mis paiknevad mängulaual ning kahest ressursiloendurist, kus asuvad mängijate strateegilised ressursid. Mängu eesmärk on kontrollida mängu lõpuks vastasmängijast suuremat ala mängulaual.
Ühtlasi paikneb ressursiloenduril piklik pesa, mida kasutatakse mängija mängunuppude hoidmiseks
Märkidest paremal on reljeefselt märgitud ressursside kujundid: ruut, ring ja kolmnurk, mis markeerivad tegevuste maksumust või toodangut.
Ressursimärk, mis on seest tühi markeerib ressurssi, mida peab tegevuse sooritamiseks kulutama. Täispinnaline märk markeerib ressurssi, mille mängija tegevuse tulemusel teenib.
Nool alla – märk laagri rajamise tegevusele
Mängija asetab enda mängunupu vabale mänguruudule, ning saavutab seeläbi antud mänguruudu üle kontrolli. Laagri saab rajada vaid vabadele mänguruutudele
Kriips – märk rüüstamisele
Mängija asetab rüüstamisnupu vabale mänguruudule. Rüüstatud ruudule ei ole võimalik rajada laagreid. (väljaarvatud juhul kui kasutatakse “Laagri rajamine rüüstatud mänguruudule” tegevust). See tegevus ei anna kontrolli mänguruudu üle. Tegevusest saadud toitu saab kasutada alates järgnevast käigust.
Nool üles – märk taastamisele
Mängija eemaldab rüüstamisnupu mänguruudult ning asetab selle tagasi pesasse mängulaua ääres. Antud mänguruudule saab taas rajada laagreid. See tegevus ei anna kontrolli mänguruudu üle
Romb, mille sees on kriips – märk laagri rajamisele rüüstatud ruudul
Tegevus liidab laagri rajamise ja mänguruudu taastamise üheks, kallimaks tegevuseks
Rist – märk ründamise tegevusele
Kui mängija laager asub vastasmängija laagri kõrval on tal võimalik seda rünnata, vastasmängija laager eemaldatakse mänguruudult ning asemele asetatakse rüüstamisnupp. Eemaldatud nupp tagastatakse vastasmängijale.
Joonis A: Joonisel on kujutatud ruudu- ja ringikujuliste mängunuppudega laagrite rünnakuvõimalusi, mis on märgitud ristiga. Mängijad saavad rünnata vaid laagreid, mis asetsevad täpselt nende laagrite kõrval.
Mängulaud asetatakse kahe mängija vahele. Ressursiloendurid kinnitatakse mängulaua külge, kasutades selleks mõeldud kinnitusi. Ruudukujulised mängunupud asetatakse ühe mängija poolsesse ressursiloenduris asuvasse pesasse ning ringikujulised mängunupud teise mängija poolsesse ressursiloenduris asuvasse pesasse. Rüüstamisnupud asetatakse mängulaua äärtes paiknevatesse pesadesse.
Ressursiloendurid taastatakse algseisu, ehitusmaterjalid ja raud vasakule ning toit paremale.
Mängu alustab ringikujuliste mängunuppudega mängija. Alustaval mängijal on esimese käigu ajal kaks tegevust, edaspidi teevad mõlemad mängijad oma käigu ajal kolm tegevust.
Mõlema mängija esmane tegevus peab olema laagri rajamine, milleks mängija kasutab oma mängunuppu.
Esimese laagri võib rajada vabale mänguruudule, mis piirneb mängulaua äärega.
Mänguruute saab kontrollida kahel erineval viisil:
Joonis B: Triibulised ruudud tähistavad ruudukujuliste nuppudega mängija kontrolli all olevat ümber piiratud ala.
Mänguruutude piiramine kehtib ka mängulaua äärtes. Kui mängija on piiranud vähemalt kaks külge oma laagritega ning teised kaks külge on piiratud mängulaua äärtega, on ta saavutanud kontrolli piiratud mänguruutude üle.
Rüüstatud mänguruudud loevad piiratud ala sees kontrolli all olevate ruutudena.
Kui mängija on piiranud ala mille sees asub vastase laager puudub tal kontroll piiratud ala üle.
Mängu lõppemiseks on kolm võimalust: